Forum www.blackhawkcenter.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Taktyka

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.blackhawkcenter.fora.pl Strona Główna » Plemiona / Poradniki Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Taktyka
Autor Wiadomość
Rayel
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

Post Taktyka
Poradnik przedstawiający w krótki sposób najważniejsze sprawy w grze!

Warto to przeczytać.

1. Punkty i ranking nie są wyznacznikiem Twojej siły. Nadmierny rozwój ekonomii i zaniedbywanie rozbudowy wojska, szczególnie obrony może spowodować iż staniesz się czyjąś farmą. Nie licz na pomoc plemienia, jeżeli nie dbasz o odpowiednie zabezpieczenie swojej wioski.

2. W pierwszej fazie gry skup się na rozbudowie wojsk defensywnych, wojska defensywne to:
- łucznicy
- pikinierzy
- miecznicy
- rycerz

Nie zapominaj o ataku. Wojska ofensywne to:
- topory*
- lekka kawaleria (idealna na szybkie ataki – farmienie)
- łucznicy na koniu (wszechstronna jednostka)
- ciężką kawaleria
- katapulty* (niszczą budynki)
- tarany* (niszczą mur obronny)

* - bardzo wolne jednostki

3. Wojska ofensywne (lekka kawaleria, łucznicy na koniu, topory, katapulty, tarany) nie są w stanie bronic wioski,
wyjątkiem są zwiadowcy (o tym poniżej, i ciężka kawaleria).
Zawsze wyprowadzaj z wioski wojska ofensywne w razie ataku!!!
Wyjątkiem jest sytuacja gdy masz już tylko kilka punktów poparcia w wiosce, wtedy walczysz na śmierć i życie, wiec pozostawienia ataku może w jakimś stopniu osłabić atak przeciwnika.
Osobista sugestia:
Ja w przypadku ataku zamiast wyprowadzać wojska ofensywne do najbliższej zaprzyjaźnionej, bądź opuszczonej wioski, kontratakuję agresora, wtedy jest szansa, że wycofa atak bądź po prostu można z nim wygrać, jeśli wszystkie wojska wysłał właśnie do nas!

4. W sytuacji gdy masz słabą obronę, podczas ataku wyprowadź całe wojsko z wioski, by nie było strat! Prześlij je jako POMOC do najbliższego sąsiada. Wszystkie surowce zainwestuj w rozbudowę, resztę kasy wsadź w budowanie wojska. Pamiętaj agresor nie zobaczy ile masz wojska poza wioską!
Wyjątek stanowi zwiad – o tym poniżej.

5. Zawsze gdy jesteś atakowany, inwestuj wszystkie surowce w produkcje i rozbudowę armii.
Wszelkie nadwyżki wysyłaj do najbliższych zaprzyjaźnionych wiosek! Pamiętaj o Twoich ofertach na rynku, przepadną w razie ataku, wiec je tez wycofaj i prześlij do sąsiada. NIE zostawiaj wrogowi ani grosza w wiosce!!! O ile możesz być obecny przy komputerze w czasie ataku - poślij swoje wojska defensywne na minute, bądź dwie przed atakiem - gdziekolwiek. Po ich wysłaniu masz 10 minut na wycofanie rozkazu i ich powrót do wioski. Jeżeli jesteś bardzo słabo uzbrojony, zainwestowałeś wszystkie surowce a wiesz ze to atak silnego przeciwnika - wycofaj wszystkie wojska z wioski, przeciwstawianie ich to zbędna strata.

6. Buduj budynki równomiernie, nie zaniedbuj niczego, pamiętaj, że wraz z ich wzrostem (poziom) rośnie czas ich budowy, dlatego nie zapominaj o ratuszu, którego odpowiedni poziom rozbudowy, zapewni Ci szybszy czas budowy pozostałych budynków.
Podnoś stale poziom rozbudowy stajni i koszar, pamiętaj, ze ma to wpływ na czas produkcji wojska. Dbaj o stale podnoszenie wartości muru obronnego, dbaj o należyty „dystans” zagrody i spichlerza, nie zaniedbuj tego i nie doprowadzaj do stanu by cala produkcja była uzależniona od poziomu rozbudowania tych budynków. To często spotykany błąd, kiedy spichlerz się zapycha!!!

7. Zdania na temat Ciężkiej kawalerii są podzielone, moje jest takie ze w ataku o wiele lepsza jest Lekka kawaleria bo przy tych samych koszarach, produkcji i zajęciu zagrody, Lekka kawaleria jest o wiele skuteczniejsza, to samo tyczy się obrony, jeżeli wydamy na piki i miecze tyle co na Ciężką kawalerię, biorąc tez pod uwagę zagrodę to Ciężka kawaleria wypadnie o wiele razy słabiej.

8. Zwiad, nigdy nie zaniedbuj jego rozbudowy, to bardzo ważna jednostka.
Częstym błędem graczy jest niedocenianie wartości zwiadowców, zazwyczaj wielu graczy ma małe ilości zwiadu. Pamiętaj, ze w razie skanowania wioski ilość Twojego zwiadu ma istotne znaczenie. Przeciwnik wysyłając Ci określoną ilość zwiadu, jeżeli napotka taka sama ilość zwiadowców w Twojej wiosce – Nie otrzyma pełnego raportu. Jeżeli ilość twojego zwiadu jest dwukrotnie większa, są szanse, ze żaden zwiadowca przeciwnika nie powróci do domu Smile
Ty sam skanując innych i wysyłając większą ilość zwiadu, masz duże szanse na skuteczne powodzenie operacji. Skanuj graczy w okolicy od momentu zbudowania pierwszych jednostek zwiadu. Zbieraj informacje w postaci skanów bądź jeżeli masz konto premium – odpowiedniej ich archiwizacji. Oprócz przydatnej wiedzy pomoże to Ci porównać w jakim tempie rozbudowywuje się przeciwnik. W razie ataku, widząc czas dotarcia jednostek agresora – wybierz jego wioskę, zasymuluj atak wolnymi jednostkami, następnie, lekką kawalerią, łucznikami na koniu ciężką kawaleria, samym zwiadem i porównaj czasy dotarcia Twojego wojska w stosunku do czasu przewidzianego ataku. Pozwoli Ci to mniej więcej ocenić z jakim atakiem musisz się zmierzyć i jakie jednostki obronne przygotować. Jeżeli czas ataku na wioskę agresora samym zwiadem jest zbliżony do spodziewanego czasu ataku na Twoją wioskę pozostaw w niej cały zwiad jaki masz, zabezpieczy Cie to przed zeskanowaniem przez agresora. Gdy nie jesteś pewien z jakim atakiem masz do czynienia, pozostaw w wiosce nieznaczna ilość zwiadu a resztę wycofaj do zaprzyjaźnionej wioski sąsiada bądź uderz na wioskę opuszczoną na kilka minut przed dotarciem wrogich wojsk. Zwiad to bardzo wazna jednostka, odpowiednia jego ilosc zabezpiecza cie przed dostarczeniem informacji agresorowi o stanie Twojego wojska, rozbudowy itd.

9. Pamiętaj, że ochrona nocna trwa od godziny 00:00 do 08:00, staraj się nie atakować wroga w tych godzinach, gdyż posiada tak zwany bonus nocny. Wyjątkiem jest zwiad.

10. PORADY:
- Jeżeli jesteś proszony o wysłanie wsparcia nigdy nie zapominaj o tym by
zamiast przycisku NAPAD wybrać przycisk POMOC.
- Jeżeli chcesz szybko pomóc współplemieńcowi wyślij wraz z wojskami obronnymi Rycerza. Jego dodanie w znaczny sposób przyspiesza dotarcie twojej pomocy do celu. Sprawdź sam jak wielka jest ta różnica. Po dotarciu twojej pomocy, zawsze możesz wycofać rycerza.
Przyspieszenie nie działa przy wybraniu opcji NAPAD.
- Taktyka, jeżeli chcesz oszukać przeciwnika i tylko otrzymać informacje nt. jego stanu posiadania wyślij wraz ze zwiadem 1 miecznika lub taran, spowolni to w znacznym stopniu atak i zmyli przeciwnika, a co za tym idzie pozwoli Ci na określenie jego stanu obrony.
- Staraj się szybko rozbudować stajnie i produkować Lekka kawalerię + łuczników na koniu, ma to istotne znaczenie w FARMIENIU sąsiadów.
- PAMIĘTAJ, ze zdobywanie „kasy” z farm to szybki sposób na rozwój,
umiejętnie inwestując zdobyte surowce, szybko staniesz się „wioska” nie do pokonania w Twoim rejonie działania!
- Do każdego Twojego ataku, nawet na farmie - dołączaj choć minimalna ilość zwiadu, pozwoli Ci to na określenie skuteczności ataku bądz ilości surowców jakie zostały jeszcze do zabrania. Wypracuj w sobie ten nawyk, dodawaj zwiad do każdej akcji wierz mi ze to Ci się odpłaci wielokrotnie!
- Wsparcie dla innych wiosek: staraj się wysyłać tak by dotarły w ramach bonusu nocnego.
- Eko: buduj równomiernie budynki, w fazie gdy przymierzasz się do przejęcia jakiejś obcej wioski, hutę daj na wyższy poziom niż pozostałe.
- obserwuj rynek, pozwoli Ci to na zorientowanie się, który z twoich sąsiadów się zbroi - zwiększone ilości zakupów żelaza, nawet propozycje w stosunku większym, niż 1:1 pozwalają na ocenę iż koleś sąsiad mocno idzie w armię.
- Jeżeli przeciwnik ma w wiosce znaczną ilość pikinierów w stosunku do mieczników - atakuj go łucznikami na koniu, powstrzymaj się od wysyłania Lekkiej kawalerii, możesz dodać nieznaczna ilość Ciężkiej kawalerii.
- Zawsze sprawdzaj przewidywany atak w SYMULATORZE!
- Mur obronny w znacznym stopniu podnosi wartość Twojej obrony.
- FARM, FARM i jeszcze raz FARM co się tylko rusza!!! Farmy to największe źródło dochodów. Pamiętaj ze litość to zbrodnia!!!
- Pamiętaj, ze wybranie opcji NAPAD generuje natychmiast u przeciwnika odpowiedni komunikat. Atak możesz wycofać do 10 min. od momentu jego rozpoczęcia!!!


- Gdy już prowadzisz regularna wojnę z kimś, podnieś poziom tartaku na wyższy - będzie ci brakowało stale drewna!
- Pamiętaj, ze przejęcie wioski to zazwyczaj cztery ataki jednym szlachcicem, jeżeli po którymś z kolejnych ataków zauważyłeś bardzo znaczny spadek poparcia - licz się z tym, że ktoś inny przejmuje tę wioskę.
- Poparcie w wiosce rośnie o 1 punkt na godzinę.
- Do przejęcia staraj się wybierać wioski silne, szczególnie ekonomicznie. Pamiętaj, ze im większa odległość miedzy twoimi wioskami, tym słabsza jest ich wspólna "współpraca" w wymianie - manewrowaniem - wojskiem gdy jesteś atakowany...
- Nie zalecam trzymania jednostek atakujących podczas obrony w wiosce, należy je odesłać, jeżeli jest to możliwe, dlaczego? Dlatego, że nie dodają one wiele do obrony a w chwili gdy się bronią są bardzo słabe i zginie ich ogromna ilość, stracimy tez jedyna możliwość na kontratak i pozbędziemy się własnej armii, odbudowa jest długa i kosztowna.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:11, 01 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.blackhawkcenter.fora.pl Strona Główna » Plemiona / Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin