Forum www.blackhawkcenter.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Podział Wiosek

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.blackhawkcenter.fora.pl Strona Główna » Plemiona / Poradniki Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Podział Wiosek
Autor Wiadomość
Rayel
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

Post Podział Wiosek
Posiadając więcej niż jedna wioskę należy dokonać podziału na wioski obronne i atakujące.

Jest to bardzo ważne gdyż atakować możemy tylko jednostkami z danej wioski, wiec im więcej dana wioska wyprodukuje jednostek jednego typu (w tym wypadku atakujących) tym silniejszy jest jej atak i siła przebicia. Nie możemy łączyć armii atakujących z kilku wiosek w jedną.

Dlatego posiadając dwie lub więcej wiosek należy je podzielić na wioski atakujące i obronne, po to by dysponować możliwie największą siłą uderzeniową jaka jest możliwa w grze.


Jak już wspominałem limit populacji w wiosce to 24.000 ok 4000 do 6000 z populacji zajmują robotnicy (zależnie od poziomu budynków w wiosce) natomiast całą resztę można przeznaczyć na jednostki

- w wiosce atakującej, jednostki atakujące (topornicy, l.kawaleria, łucznicy konni, tarany, katapulty, pamiętać trzeba o szlachcicu, ze zabiera on 100 z populacji i jest potrzebny do przejęcia wioski)

- w wiosce obronnej, jednostki obronne (miecznicy, pikinierzy, łucznicy, c.kawaleria pozostawiam wam do wyboru i odsyłam do opisu w jednostkach wojennych)


Co nam daje taki podział? Jak pisałem wcześniej:

- Największą z możliwych siłę ataku, gdyż nie można łączyć jednostek atakujących z różnych wiosek w jedną armię.

- Nie cierpi na tym obrona gdyż następna wioska jest w 100% złożona z jednostek obronnych z czego połowa (może być więcej, mniej, dowolna proporcja) wędruje do obrony wioski atakującej i tam stacjonuje. W każdej chwili można te wojska wycofać lub dosłać więcej w chwili ataku. Jednostki obronne są kumulowane w wioskach, gdyż populacja ich nie jest wliczana na stan populacji w wiosce gdzie przebywają jednostki, tylko na stan wioski gdzie zostały wyprodukowane.

Co za tym idzie możemy mieć dowolną liczbę jednostek obronnych w wiosce.

- Z tego też, że można łączyć jednostki obronne w jeden oddział do obrony, tak ważne jest żeby posiadać wielką armię do ataku, gdyż im większa armia atakująca tym mniejsze straty poniesie podczas wygranego ataku lub spowoduje największe z możliwych strat podczas ataku przegranego. Bywa tak na innych serwerach, ze 10 max. dużych atakujących armii z taranami nie są w stanie zdobyć jednej wioski, która ma mur na 20lvl i ok 50.000 każdych jednostek do obrony (pikinierzy, miecznicy, łucznicy).



Gdy posiada sie więcej niż 2 wioski należy mieć więcej wiosek obronnych niż atakujących, gdyż obrona w tej grze jest bardzo ważna, jak sami sobie nie pomożecie to plemię może nie zdążyć.



Zalecam posiadać w przyszłości:

Na jedną wioskę atakującą od 2-4 wiosek obronnych, zależnie od stylu indywidualnej gry i czasu jaki możecie na to poświęcić.

Ponadto gdy będziecie mieć ok 10 wiosek należy też posiadać wioskę zwiadowczą.

Gdy mamy 10 wiosek tak oto może wyglądać ich podział:

2-3 wioski atakujące

1 wioska zwiadowcza

6-7 wiosek obronnych



Wioska zwiadowcza

W wiosce tej budujemy głównie zwiadowców, minimum to 5000 (każdy zabiera 2 z populacji = 10.000 ludności) a resztę przeznaczamy na OBRONĘ. Można też posiadać typowo zwiadowczą wioskę a wtedy wszystko przeznaczamy na zwiadowców, ok 10.000 takiej sile nie oprze sie żadna wioska i zawsze dostaniemy dobry raport.


Układ sił w wiosce atakującej

Topornicy ok. 6000 do 7000

Lekka kawaleria ok. 2000

Łucznicy na koniu ok. 1000

co nam łącznie daje 19000 do 20000 z populacji

posiadając więcej wiosek atakujących można te proporcje zmieniać i dobierać atak zależnie od raportu szpiegowskiego jaki dostaniemy.

Jeżeli ktoś posiada 15.000 pikinierów i 5.000 mieczników to logiczne jest aby zaatakować armią, która jest złożona głównie z toporników i łuczników konnych.

Jeżeli ktoś posiada 15.000 mieczników i 5.000 pikinierów to lekka kawaleria dokonają rzezi.

Jeżeli natomiast ktoś posiada duże ilości łuczników to w armii obowiązkowo powinno sie znaleźć spory oddział łuczników konnych

Odsyłam do lektury - Jednostki Wojskowe.



Układ sił w wiosce obronnej

Zalecam posiadać: podawałem już wcześniej ową proporcję, ale teraz podam liczby na wioskę z maksymalna populacja

pikinierzy - 4000 do 5000

miecznicy - ok. 9000

łucznicy - 6000 do 7000

zwiadowcy - 500 do 1000, w niektórych przypadkach można odstąpić, szczególnie gdy ma sie silne królestwo i kilka wiosek zwiadowczych

Nie jest to idealny wzór, gdyż takiego nie można stworzyć, ponieważ każdy gracz może atakować inaczej dobraną armią. Jest to natomiast wzór najbardziej zbilansowany i przygotowany na dużą większość armii, stanowi świetną obronę przy każdym ataku i posiadamy najmniej strat z możliwych innych kombinacji. Przy tak zbilansowanej obronie przeciwnik nie będzie w stanie nas czymś zaskoczyć, nawet pod naszą nieobecność.

Natomiast nie należy polegać tylko na takiej obronie podczas ataku, jeżeli to możliwe przesyłamy tak dużo jednostek jak tylko możemy i zdążymy do atakowanej wioski aby zminimalizować straty i na 100% pokonać napastnika.

Napisane przez kolegę z Plemion - Sir Srokas


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rayel dnia Wto 22:06, 01 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Wto 22:04, 01 Wrz 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.blackhawkcenter.fora.pl Strona Główna » Plemiona / Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin